Alla hjärtans-mys

Igår slängde jag mig hem från staden och sen slängde jag ig tillbaka till Vaxholm för att inhandla filmjölk och smör. Det skulle bli scones i Täby! Tyvärr hade det skett en allvarlig olycka på Vaxholmsvägen strax innan vi skulle åka. 2 personbilar hade frontalkrockat vid Rydbo. Jag som åker där i princip varje dag vet vilken hög hastighet som brukar hållas på den vägen, och dessutom finns det inga mitträcken... Ena föraren var nu misstänkt för rattfylleri. Och jag kan inte kåta bli att i mitt stilla sinne undra vilka jubelidioter som beter sig så. Det var sedermera totalstopp på Vaxholmsvägen, så efter ca 40 minuter utan buss kom 4 stycken. 
Hur som helst anlände vi till malin runt 19-snåret och började baka. Jag tycker själv att jag är rätt bra på att baka scones... hehe. De blev riktigt saftiga och goda. Malins syter jobbar på Gateau så tillbehör, te och lite annat var därifrån. Hur bra? Gateau är riktigt bra på det de gör. Vi korkade upp bubbel och kände att det här kan vara en av de bästa Alla hjärtans-dagarna vi haft.
 
 
 
Kommentera inlägget här: