En helg


Så var ännu en helg till ända. Nu ligger jag i sängen och ska precis ställa måndagens alarm på 05:30. Något motvilligt, som ni förstår... Vad har hänt då? Fredagen spenderades framför idol och lördagen framför Körslaget. Söndagen bröt mot mönstret och innehöll en förmiddagsdejt med min kära kompanjon från gymnasiet. VIDA! En chaite och 2 timmar catch up rikare och jag svävade som på moln. Himla mysigt var det. Sedan bar det av på mössjakt. Alltså inte möss som i råttor, nej utan som i mössa. Denna förträffliga huvudbonad. Vida och jag konstaterade enigt att vi båda hyllar själva konceptet "mössa" men att vi båda samtidigt är aningen skeptiska till den faktiska konstruktionen. Nog om det. Jakten avslutades inne på Indiska med en silverblå skapelse i påsen. 
Så här kärleksfull blev man av den dessutom...

Har nu spenderat kvällen med att dammsuga rum och badrum, men även legat i soffan framför diverse program. Dammsög gjorde jag för att förbereda mig inför 21 oktober. Min födelsedag kan den dagen även kallas. Ni som känner mig vet att jag inte direkt är något jättefan av högtider överlag, men lite mysigt ska det bli ändå. Soffläget intogs för att få se det sprojlans nya avsnittet av "Bron". Ångrar nu nästan att jag fluktade igenom hela det, inte enbart för att jag nu knappt kommer kunna sova av mörkerrädsla-skäl, utan också eftersom jag knappt vet om jag klarar att vänta en vecka på nästa avsnitt. 
Nä ni, kanske dags att sova några timmar innan klockan ringer. Slänger in några bilder från dagen i brist på annat. Tjingeling!



Kommentera inlägget här: