Sista dagen i första månaden på året

Hur galet är inte det???
31 Januari! Bukar inte Januari vara både den fattigaste och mest långsamma månaden på hela året? Allt är minst sagt bak och fram och upp och ner i detta land. Inte att jag klagar. Helt tvärt om faktiskt. Vaknade upp vid 8 idag och sa hej då till min roomie som åker till Thailand idag. När hon kommer tillbaka har skolan redan börjat.
Jag har tänkt en del på senaste tiden. Det Australien jag lever nu känns som ett helt annat Australien än i höstas. Nu har jag en egen bostad, ett jobb och ett helt annat liv här. Mitt jobb har mer eller mindre blivit mitt liv här. Och jag älskar det!
Häromdagen kom min manager fram till mig och sa:" Sophia it is a shame you are only here on a visa that expires. I would like to give you a great position at work but I cant because you are going to leave"
Och igår under mitt kvällspass kom kocken Alex ut och berättade att han redan hade sagt till caféets ägare att jag är hans favoritperson i hela front house (alla som jobbar i baren/kaffe)
"If anyone would walk out from the front, I wouldnt care, unless Sophia did, then I would cry"
"Sophia you are the only one that can speak to customers in a proper way"

hur underbart ärt inte detta att höra??? Jag ville nästan börja gråta!''
 
 
mamma:

En stolt mor till en fantastisk Sophiadotter!
kram mamma

Kommentera inlägget här: