Vikten av språket

Kanske är det min nuförtiden redan korta stubin och lättretliga galla som spökar. Men något jag oavsett tid på året, dygnet eller oavsett vem, så finns det något jag inte klarar av. Språkmissar. Språkfel. Jag må kanske vara petig och språkpolis. Men jag kan tyvärrr inte ta någon på allvar som våldtar det svenska språket. Exempelvis som vid frukosten imorse. Då jag hör en av behandlarna vräka ur sig; Min dotter läser franska, och hon verkar ha en väldigt hård franskalärare. FRANSKALÄRARE??? Vad är det för himla ord??? Fransklärare, TACK! 

Under luftningen igår satt vi dessutom och pratade om småbrorsor. En behandlare kläcker då ur sig den misshandelsliknande frasen; "Varför gör du läxan åt HAN?".
Jag ville skjuta någon. Kanske mest mig själv för att slippa denna plats. Det heter HONOM om ni inte redan visste det... suck...
Kommentera inlägget här: