And I am alive!

Hallååååå världen!!!
Jag har minst sagt varit bortkopplat under ett par dagar. Det tackar vi cyklonen Oswald för. Du.Milde.Tid!!! Det är minst sagt hektiskt väder på denna sida av världen. En cyklon, en tornado som drog förbi precis utanför vårt hus och ett jäkla skumparty som Moder Jord anordnade. Jag har ALDRIG sett något liknande. Vi i vårt hus hade inte el på 3 dagar. Ingen TV, Ingen kyl  ingen frys, inga lampor, inget internet. Med andra ord lärde vi känna varandra väldigt bra under den tiden. Jag Sophia och Anne. Vi hade dock väldigt mysigt med en massa stearinljus och huset är väldigt rent och städat.
Mitt i allt firade vi också Australia Day, en alldeles förträfflig tillställning hemma hos Elin. Mer bilder kommer när jag laddat upp bilderna från kameran. Men vi slog på storbrunch och drack Australiensisk rom.
 
Skummet som drogs upp i och med monstervågor och cyklonvindar. Det var helt galet och jag var tvungen at gå en annan väg till jobbet, eftersom det på måndagen var högre än själv mig.
 
 
Det här är alltså precis utanför där jag bor, och vanligtvis surfar. Haha. Det var alltså helt galet
 
Aussie-day, Lina, Elin, Johanna, Lisa, Christoffer, Amanda, Charlie, Mimmi, Jag och Malin (Emam bakom kameran)
 
Jag lovar att det r välsigt blåsigt mitt i en cyklon. Jag böjde mig 90 grader framåt och gick, men kom ingen vart. Flip flopsen flög av och jag bestämde mig för att vända. haha. Tänkte att det var säkrast att gå någonstans utan träd. Då kom ett tak flygande. och så var det med den saken.
 
Men ni som känner mig, ni vet att jag tycker att allt sånt är lite spännande (måttlig mängd såklart) Och nu är vi tillbaka med 33 grader och strålande sol. Som om inget hänt ;) 
Kommentera inlägget här: